پر بازدیدترین
خبر های ورزشی
آمار سایت
امروز
-1
دیروز
-1
هفته
-1
ماه
-1
کل
-1
 
کد مطلب: 272038
کدام شبکه اجتماعي پول بيشتري به توليدکنندگان محتوا مي‌دهد؟
تاریخ انتشار : 1403/01/11 10:22:17
نمایش : 130
خواه يک توليد کننده محتواي تازه کار باشيد يا يک کهنه کار باتجربه، شايد بخواهيد بدانيد کدام پلتفرم شبکه اجتماعي در سال ۲۰۲۴، بيشترين پرداخت را دارد.
 

به گزارش پايگاه خبري تحليلي پيرغار به نقل از شبکه اطلاع رساني راه دانا؛ شبکه‌هاي اجتماعي فقط جنبه سرگرمي و بازي ندارند و براي توليدکنندگان محتوا، مي‌تواند دنياي پرمخاطره‌اي باشد که در آن موفق شده يا شکست مي‌خورند.

کدام شبکه اجتماعي بيشترين درآمد را دارد؟

روي کاغذ، پلتفرم شبکه اجتماعي با بيشترين نقدينگي، بايد بهترين پرداخت را داشته باشد. فيس‌بوک و اينستاگرام، دو پلتفرم بزرگ شبکه اجتماعي از نظر درآمد هستند و اولي، به‌ خصوص در فاصله سال‌هاي ۲۰۱۰ تا ۲۰۲۲، پيشتاز بود. با توجه به اين که هر دو پلتفرم، از زمان رونق اوليه شبکه‌هاي اجتماعي حضور داشته‌اند و اکنون دو رکن اصلي شرکت متا هستند، منطقي به نظر مي رسد که بهترين پرداخت را داشته باشند.

يوتيوب در جايگاه سوم قرار دارد و لينکدين، تيک‌تاک و اسنپ چت پس از آن قرار دارند. اما فقط به اين دليل که فيس‌بوک و اينستاگرام بيشترين درآمد را دارند، به معناي آن نيست که بيشترين درآمد را براي توليدکنندگان محتوا به همراه دارند. فقط به تمام آزمايش‌ها و سرمايه‌گذاري‌هايي که فيس‌بوک و اينستاگرام انجام مي‌دهند، فکر کنيد. اين نکته بدي نيست. در واقع، پلتفرم‌هاي شبکه اجتماعي براي دوام آوردن بايد تغيير کنند و اين، به معناي آن است که سهم کوچکي هم مي‌تواند نصيب توليدکنندگان محتوا شود.

کدام پلتفرم شبکه اجتماعي به توليدکنندگان محتوا پول بيشتري مي‌دهد؟

بنابراين، کدام شبکه اجتماعي بيشترين پول را پرداخت مي‌کند؟ همه اينها به صورت مورد به مورد است و بايد به بخش‌هاي کوچکتر تقسيم شود اما، طبق تحقيقات اپيدميک سون  از ۱۵۰۰ توليدکننده محتواي داراي درآمد، تيک‌تاک بهترين پلتفرم براي درآمدزايي است. در واقع ۳۰ درصد از پاسخ دهندگان از تيک‌تاک نام بردند.

يوتيوب با ۲۵.۸ درصد در فاصله نه چنداني زيادي پس از تيک‌تاک قرار دارد و پس از آن، فيس‌بوک با ۱۶.۵ درصد، توييتر با ۱۳.۱ درصد و اينستاگرام با ۷.۱ درصد، بيشترين درآمد را براي توليدکنندگان محتوا دارند. بنابراين، با وجود اين که فيس‌بوک و اينستاگرام، بيشترين درآمد را به همراه دارند، کاربران در تيک‌تاک و يوتيوب، پول بيشتري کسب مي‌کنند.

در خصوص درآمدهاي کلان، يوتيوب منبع اصلي درآمد براي توليدکنندگان محتوايي است که بيش از ۲۰۰ هزار دلار در سال درآمد دارند. شايد دانستن اين موضوع، شگفت آور باشد اما منبع اصلي درآمد براي توليدکنندگان محتوايي که کمتر از اين مقدار درآمد دارند، تيک‌تاک است. با وجود ورود ديرهنگام، اين اپليکيشن چيني بيش از پلتفرم‌هاي ديگر، جبران کرده است.

کدام پلتفرم شبکه اجتماعي بيشترين پول را براي ويو يا مشاهده پست‌ها پرداخت مي‌کند؟

تعداد ويوها، اغلب براي سنجش ميزان درآمد توليدکننده محتوا در شبکه‌هاي اجتماعي استفاده مي‌شود اما با در دسترس قرار گرفتن گزينه‌هاي پرداخت بيشتر شامل هدايا، حمايت‌هاي مالي، مدل‌هاي اشتراک و موارد ديگر، تمرکز روي ويوها کاهش يافته است. در واقع، هيچ راه مشخصي براي تعيين اين که کدام پلتفرم شبکه اجتماعي، بيشترين هزينه را براي بازديدها دارد، وجود ندارد.

با در نظر گرفتن اين موضوع، بياييد ببينيم که چهار پلتفرم اصلي شبکه اجتماعي، چقدر به توليدکنندگان محتوا پرداخت مي‌کنند و آيا آنها به ازاي هر ويو، پول پرداخت مي‌کنند:

تيک‌تاک: پرداخت‌هاي تيک‌تاک ثابت نيست. اين پرداخت‌ها از محل صندوق توليدکننده تيک‌تاک انجام مي‌شود که پس از مدتي با برنامه خلاقيت تيک‌تاک ادغام شد. در حال حاضر، برآورد مي‌شود که پس از ثبت نام در  اين صندوق، توليدکنندگان محتوا مي‌توانند به ازاي هر هزار بازديد تيک‌تاک، بين ۲ تا چهار سنت دريافت کنند. پرداخت‌ها در تيک‌تاک به طور قابل‌توجهي کمتر از ساير پلتفرم‌ها است.

يوتيوب: پس از کسب درآمد از يک ويدئو، يوتيوب‌برهاي معروف مي‌توانند انتظار دريافت حدود ۰.۰۱۸ دلار را براي هر بازديد از تبليغات داشته باشند. اين بدان معناست که شما براي هر هزار بازديد از تبليغات در ويدئوي خود، حدود ۱۸ دلار هزينه خواهيد داشت، که به طور متوسط براي هزار بازديد از ويدئو در يوتيوب، حدود ۳ تا ۵ دلار است

اينستاگرام: توليدکنندگان محتوا به ازاي هر ويو در اينستاگرام، پولي دريافت نمي‌کنند، اما مي‌توانيد با فعال کردن تبليغات در ويدئوهاي خود، کسب درآمد کنند. اگر اين گزينه را انتخاب کنند، ۵۵ درصد از کل درآمد تبليغات را که ماهانه پرداخت مي‌شود، دريافت خواهند کرد.

 فيس‌بوک: پرداخت فيس‌بوک به ازاي هر هزار ويو هم قطعي نيست. برخي از افراد گزارش داده اند که در ازاي هر هزار ويو، يک دلار تا ۱۰ دلار دريافت کرده اند.

کدام پلتفرم شبکه اجتماعي در سال ۲۰۲۴ بيشترين هزينه را پرداخت مي‌کند؟

دانستن اين که کدام پلتفرم‌ شبکه اجتماعي، چه ميزان پول به ازاي هر ويو پرداخت مي‌کنند و کدام يک پرداخت نمي‌کنند، شروع خوبي است اما کدام پلتفرم شبکه اجتماعي بيشترين پول را در سال ۲۰۲۴ پرداخت مي‌کند؟ متاسفانه هيچ پاسخ قطعي وجود ندارد. مطمئنا تيک‌تاک، بزرگترين سهم از درآمد توليدکنندگان محتوا را به خود اختصاص مي‌دهد، اما اين براي همه صادق نيست و تيک‌تاک ممکن است خانه مناسبي براي محتواي شما نباشد.

بر اساس گزارش اپيدميک ساند، ساختار مالي هر پلتفرم متفاوت است و مسيرهاي مختلفي را براي کسب درآمد ارائه مي‌دهد. کسب درآمد در شبکه‌هاي اجتماعي نبايد تنها دليل توليد محتوا باشد، اما طبيعتا يک مزيت است.

 
 
 
ارسال کننده
ایمیل
متن
 
شهرستان فارسان در یک نگاه
شهرستان فارسان در يک نگاه

خبرنگار افتخاري
خبرنگار افتخاري

آخرین اخبار
اوقات شرعی
google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html google-site-verification=sPj_hjYMRDoKJmOQLGUNeid6DIg-zSG0-75uW2xncr8 google-site-verification: google054e38c35cf8130e.html